10 things




Good morning people
Salam sehati sejiwa

I did not sleep last night
So here I am today
Posting this up
I've been through blogs and YouTube videos and finally figure out things that enjoy having/doing or simply prefer than most of homosapiens around me does...NOT!

1. Wedding invitation(s)
 is a big no no for me
I'll come if you're related to me/ important to me/ invited my parents/ if I just feel like going that day

2. Tudung
Kenapa aq cakap omputih? Oh well..out of all trends of headscarfs I prefer the old fashion cheap versatile tudung bawal...not the two tone/ leapoard printed crazy coloured ones tapi the plain bidang 55 to 60 ones...veryder muslimah *roll eyes bajet ustazah lettew* tp seriously the labuh the better to cover up important stuffs

3. Reunion
Unless it involves ros, aiza /primary school mates it's a 99.9% that I will not show up

4. Break freak!
Manusia yang dapat lesen kereta dengan cara haram yang keje asyik nak break je walaupun kereta depan dia 1 batu jauh. Ya allah tolong la do me a favour and bakar lesen tu dan naik public transport tq. Kaki kau kena stroke ke sampai tak boleh control?

5. Signal
Nak masuk simpang tak bagi signal. Kita ni macam kayu balak la tunggu dia jalan straight. Species ni elok dipecahkan kepala lepas pecahkn signal lights dia. Hilang maruah agaknya bagi signal

6. Handbags
handbag gedabak, imitations, letak kat lengan mcm org tua and mak datin, non washable. Na-ah. Sy tak tgk brand as long it's practical tahan lama tak mcm baby boomers then it's fine..yang penting crossbody, light, easy to travel with and original!

7. Make up
Make up are made up of chemicals which can be harmful to your body. Less chemical less damage kan? Don't you want to look extra pretty when that special day comes instead of looking like the everyday you? Nah I just don't want to waste my money getting cancer and spending more money getting medical assistance and risking my health in future.

8. Nikah / marriage
I do not ask people around me. Eh kau bila nak nikah? Bila? Bila? BILAAAAAA? tell me!!!! Gila so getting this nasty question myself got my tougue tied! *bila di translate soalan tu berbunyi mcm ni ;omg kau dah tua xde orang nak ke? Kawan kawan semua dah kawin anak dah 5. nak jadi anak dara tua? Nak tunggu apa lagi putera raja meminang ke? Most of the time I had a forced smile and other times I walked away. Yang penting aq kawin aq x ajak kau okay? Jijik tau desak desak mcm ni *cucuk mata kau dengan camca*

9. Bridesmaid(s)/ dulang girls
I've never been/ will be and will not get involve or get one of these. Matching baju matching tudung, suppose to be the bestest best friend of ze bride/groom, doing photo shoots together trying to control ayu wt* la
Kau ingat dulu nenek kau ada bridesmaid matching baju tak? Incurred cost kot nak beli kain kat kamdar semeter satin kau tahu berapa? Adakah masa hardship bride lps kawin kau akan ada untuk pinjam kan duit nak bayar personal loan buat kenduri? Atau nak biaya cost new comer masa labour day? Perghh depan mata raja sehari...ye raja pada 1 hari berubah jadi pengemis hari keesokan dan seterusnya disebabkan hutang. Wow. Things we do to feed our ego these days.

10. Hutang
Prinsip pertama hidup aq adalah jangan menyusahkan orang. Dalam konteks selagi mampu buat sendiri, do it! Homework/ masalah settlekn sendiri. Termasuk bab hutang. Hutang duit especially. Dengan gov if dpt scholarship go through the syarats, I don't have any hutang rumah or car or credit cards alhamdulillah after 2++ of years living. Hutang dengan Allah je banyak ish3 hamba tak bersyukur! Be a better person will you? Allah's watching every move.


Comments